reklama

Ja a SNP...

Nenechám si ujsť pozrieť si Televízne noviny a tak to nebolo ani 29. augusta. V tento deň som začala novú eru svojho života, už sa mi nebude vek končiť na -násť...ale na -dsať..:-).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Kým som bola mladšia a niekto sa ma pýtal, kedy som sa narodila, vždy som sa chválila, že som povstalecké dieťa, že som sa narodila na SNP, len o niekoľko viac rokov pozdejšie...:-). Preto ma zarazilo v týchto televíznych novinách, keď sa redaktorka pýtala mladého, asi dvanásťročného chalana, čo mu hovorí SNP a on odpovedal, že proste je to mimo jeho záujmu, nevedel ani stručnou vetou odpovedať. Hm, pozastavila som sa nad tým...divné, že by učitelia v škole nedávali tomuto časovému úseku našej histórie takú dôležitosť? Ja tiež patrím medzi mladšiu generáciu, ale ako sa pamätám na základnej škole, ako aj na strednej škole, učitelia dejepisu aj literatúry, dosť do nás hustili tému SNP. A nemyslím, že by nám to bolo na škodu. Každý z nás si bol vedomý, že to bol dôležitý protifašistický odboj, ktorý značne prispel k ukončeniu II. svetovej vojny a je to významná časť slovenskej histórie. A mali by sme byť na ňu náležite hrdí, však v tomto povstaní sme neboli sami, ale nás v ňom podporilo 32 národov a národností. Ale toto asi mnohí mladí študenti nevedia. Možno ani nevedia, že Banská Bystrica bola centrom SNP a existuje tu Múzeum SNP a mal by ho asi každý študent navštíviť vo vlastnom záujme, ako aj Pamätník v Nemeckej alebo Národnú kultúrnu pamiatku v Kališti. Neviem, možno je SNP pre mňa aj preto dôležitým medzníkom v našej histórii, že pochádzam zo stredoslovenského kraja a neďaleko môjho bydliska prebiehali partizánske boje... Klenovec, Tisovec... a ako deti, vďaka našim učiteľom, sme tieto oblasti pochodili...Možno preto, že táto téma zaujala mnohých významných povojnových spisovateľov. ktorých diela som prečítala. K nim patril aj rodák z neďalekého Klenovca - Vladimír Mináč, a jeho románovú trilógiu Generácia a román Smrť chodí po horách, odporúčam prečítať všetkým mladým ľuďom. Iste im bude mať čo povedať, najmä v týchto časoch, kedy sa objavujú známky rasovej neznášanlivosti v našom živote.Ak sa chystáte prečítať menované knihy, ale aj mnohé iné s tematikou SNP, aj tým, ktorí ste ich ešte nečítali, aj tým, ktorí sa chystajú ich znova prečítať, prajem hlboký čitateľský zážitok...:-)

Jana Korenyova

Jana Korenyova

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek,ktorý má rád písané slovo... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu