reklama

Máme všetci rovnaké možnosti na štúdium?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Včera som stretla Elenku. Elenka bola jedna z najlepších žiačok na našom gymnáziu. Chodila do A-čky, ja do B-čky, ale poznali sme sa, obe sme boli členkami Redakčného výboru školského časopisu. Počas všetkých štyroch rokoch na gymnáziu bola vyznamenaná, a aj zmaturovala na čisté jednotky. Po formálnom zvítaní, som sa jej pýtala, kde teraz je, automaticky na akej výške študuje. Otvorila som však naširoko oči, keď mi Elenka smutným hlasom odpovedala, že je doma, nikde neštuduje a zatiaľ je na sociálke. Hľadá si prácu, ale v okrese s najväčšou nezamestnanosťou je to ťažké. Mala som plno otázok na jazyku, ale videla som, že veľmi nechce hovoriť na túto tému, tak som ju nechala na pokoji.Ale nedalo mi to pokoja. A tak som večer zavolala kamoške Eve a spýtala som sa na Elenku.Hm, jej príbeh je smutný. Elenka je z rozvedenej rodiny. Žije s mamou, ktorá je na sociálke a so sestrou, ktorá je v treťom ročníku na gymnáziu. Ale ledva rodina vyžije. Bývali v paneláku. Ztadiaľ ich exekútor vysťahoval na ulicu, neplatili nájomné. Odsťahovali sa do podnájmu, ale to tiež dlho nezvládli. Teraz bývajú v jednej izbe u starého otca, ale to nie je bohviečo. Jasné, uvedomila som si, takto sa jej nedá študovať na výške. Viem sama, čo to obnáša, koľko stojí vysoká škola. Aj keby si vybavila sociálne štúdium, nejaký čas to potrvá a ona asi nemá ani na cestu na prijímačky, a dokonca aj pri žiadosti na vysokú treba zaplatiať poplatok, tak sa to vlastne začína. Nepočítam cestu do školy, stravu, poplatok za ubytovanie, oblečenie. Vysoká škola nie je lacná záležitosť. Dlho som na Elenku myslela, neschádzala mi z rozumu. Natískala sa mi otázka, či je naozaj pravda, že všetci máme nárok na štúdium....V praxi to asi neplatí.

Jana Korenyova

Jana Korenyova

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek,ktorý má rád písané slovo... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu